Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Monday, March 8, 2010

Gerakan Menentang Subari.

Posted on 12:49 AM by Benz Ali


Your Blog :duniaunderground.wordpress.com


Ada sebuah negara yang terletak dalam wilayah kemajuan baru mendapat seorang pemerintah baru bernama Subari. Subari, seorang lelaki kampung yang pernah mengaji Feqah, Sirah Tauhid Uluhiyah dan Tauhid Rububiyah di pondok-pondok telah dilantik sebagai ulil amri di negara itu. Negara itu, wajar merasa bertuah kerana berpemimpinkan Subari yang berwawasan melangit 2020. Malangnya tidak begitu. Beberapa purnama sebelum berlangsungnya bulan Haji yang juga bulan Korban, berlaku satu unjuk rasa tidak puas hati yang dilancarkan oleh ratusan anak muda dan anak mudi yang menggelar diri mereka sebagai Gerakan Menentang Subari. Kata seorang pemimpin anak muda-anak mudi itu, yang tidak mahu didedahkan namanya kerana dibimbangi mengaibkan, "ini demokrasi apa? Benua Eropah (Sambil menunjuk ke arah barat daya) telah lama buat aksi sebegini. Kita bila lagi? Pemimpin yang bernama Subari hanya mendiamkan diri apabila diasak para pemberita kontemporari. "Dia diam, mestilah dia salah." Kata seorang lagi pemimpin sayap kiri pertubuhan ridak rasmi itu.


Subari, hanya diam melengung tak sudah.


"Sebaik-baik pemimpin ialah mereka yang mencintai kamu dan kamu mencintai mereka, juga mereka sentiasa mendoakan kamu dan kamu sentiasa mendoakan mereka. Sedangkan seburuk-seburuk pemimpin ialah mereka yang membenci kamu dan kamu pula membenci mereka, juga mereka yang melaknat kamu dan kamu melaknati mereka (Diriwayatkan Muslim dalam bab al-Imamah yang diriwayatkan dari Auf B. Malik)


Aku ni, pemimpin yang tak baik atau, mereka ini yang tak cukup cerdik?

2 Response to "Gerakan Menentang Subari."

Leave A Reply