Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Friday, June 5, 2009

PROGRAM PENGURUSAN JENAZAH & TEKNIK DAN ETIKA PENYEMBELIHAN MENGIKUT SYARAK

Posted on 2:17 AM by Anak Cucu ADAM

Hayatilah perbualan dua sahabat ahli PEPIAS ini...:

Fandey : Assalamualaikum

Afiq : W'slm. Dari mana? Eh ni nak bagi tau tentang program PEPIAS. Takut tak sempat bagi
tau kat rumah.

Fandey : Dari meeting KAC. Program apa pulak? Dah lama aku tidak pergi program
PEPIAS ni. Rindu plak rasa nya ngn keluarga PEPIAS ni.

Afiq : Ni cek nak habaq mai la ni. Kite nak wat Program Pengurusan Jenazah dan
Teknik & Etika Penyembelihan.

Fandey : Menarik program tu. Bila nye program tu? Program lain dari lain ni. harap-harap tidak
ade halangan untuk aku sertainya sekali.

Afiq : Oh tarikhnya bersesuaian la. 10 hingga 12 Julai. Waktu tu cuti semester la.

Fandey : Alhamdulillah. Eh tapi dimana tempatnye erk? Dan macam mana pengakutannya?
Naik komuter ke?

Afiq : Oooo tempatnya di Kem Bina At-Taqwa, Bukit Changgang, Banting. Tempat tu
sungguh menarik dan sesuai sekali untuk kita semua. Kita akan sediakan dua
buah bas. Pergerakannya nanti akan dimaklumkan kemudian

Fandey : Oh begitu ke..Harap2 Allah permudahkan urusan kita. Tapi kan program ni
kene bayar ke? Kalau kene, maknanya aku kene kumpul duit dari sekarang la.

Afiq : Kene la bayar sket. Ala dalam RM30. Murah je kan. Ilmu yang kita nak
perolehi ni lagi bernilai. Bukan senang nak dapat kat mane-mane. Hah lupa
nak bagitau, perasmi penutup nanti YB Dato' Dr Hassan Bin Ali, Exco
Kerajaan Selangor.

Fandey : Pasal bayaran aku tidak kisah la. Kita kene ikhlas kn. Hehe. Wah gempak dan
hebat erk porgram ni. Aku mesti sertainya. Boleh tak aku ajak kawan-kawan
dan adik-adik aku?

Afiq : Boleh tapi cepat sket kerana tempat terhad la. Hanya untuk 80 orang. Kamu
leh daftarkan nama pada Muzakkir ( 017 5086339/ 013 2005672 ). Hubungi dia
segera untuk pendaftran. Program ini terbuka untuk remaja berumur 15 tahun
ke atas tau.

Fandey : Baiklah. tidak sabar rasanya nak belajar macam mane nak menguruskan jenazah. Yela
mane tau satu hari nanti, aku terpaksa uruskan jenazah keluarga aku sendiri. So aku
sudah ade sedikit asasnya. Sudah lama juga aku nak tau dan beljar tentang sembelihan
ni. Yela nanti leh la aku sembelih sendiri. Haha.

Afiq : Betul tu fandey. Wah bukan main lagi kau sekarang. Yela ni mesti hasil pergi ke
program-program anjuran PEPIAS. Huhu. Betul cakap kamu tadi. Sekarang ni ramai
remaja tidak tahu melakukan dan menguruskan jenazah dan bab penyembelihan ni.
Jadi PEPIAS ambil inesetif dengan menganjurkan program ni agar tidak memberi
kesan yang besar pada masa akan datang.

Fandey : Baiklah. terima kasih. Aku kene pulang ni. Kamu tak nak balik sekali ke?
Kita kan satu rumah. Malam ni kan ada usrah PEPIAS Cawangan Bangi. Apa kata
kamu promote pula kat usrah malam ni. Mesti ramai lagi nak ikut. Lagi ramai lagi
meriah.

Afiq : Ok. Jom kita pulang sama-sama. Cepat sket. Nanti nak bersiap tuk malam ni. Aku nak
jadi orang istiqamah dalam usrah ni.

Begitulah kisah dua sahabat PEPIAS yang menceritakan tentang PROGRAM PENGURUSAN JENAZAH & TEKNIK DAN ETIKA PENYEMBELIHAN MENGIKUT SYARAK anjuran PEPIAS. Jadi bagi sahabat-sahabt semua yang berminat dengan program ini, boleh lah daftar kepada nama yang disebut dalam dialog diatas. Siapa cepat dia dapat. Semoga tidak lepas peluang yang berharga ini.

No Response to "PROGRAM PENGURUSAN JENAZAH & TEKNIK DAN ETIKA PENYEMBELIHAN MENGIKUT SYARAK"

Leave A Reply