Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Thursday, March 3, 2011

Syiah lagi....

Posted on 12:21 AM by Benz Ali

Your Blog : Benzcinta-islam.blogspot.com

"Ali Taqi, ramai ke yang tahu kau menang satu milion tu?"
"Taklah. Keluarga terdekat dan beberapa kawan rapat. Kenapa akhi?"
Marwan kemaskan fail, masuk ke dalam beg. Beg dikunci rapat.
"Tak lah. Bimbang sahaja. Duit banyak, masa inilah enta akan bertambah bilangan kaum kerabat."
"Dahsyat perli enta." Ali Taqi maseh tak ganjak. Termangu memikirkan dengan tangan terpangku pada meja yang bulat. Beberapa pelajar sedang memilih makanan. Kafe tanpa nama itu makin sunyi dibaham masa. Sudah agak tak banyak mahasiswa berkejaran ke sana dan ke sini mengejar kuliah yang padat.
"Jadi banyak lagikah proses yang ana kena buat?"
"Nak kena tanya abang ana juga. Dia yang bos dalam hal ni. Ana ni, bantu macam tu sahaja." Punggung Marwan sudah tak lekat dari kerusi hitam pekat, klasik citarasa tuan kedai.
"Nak balik dah ke?" Tanya Ali Taqi. Maseh tak berganjak. Teringat sang pujangga juga. Ke manakah dia bawa diri lari? Aku cuma berkawan dengan syiah. Bukan masuk syiah.

"Belum lagi. Terfikir tentang sesuatu. Baru"
"Apa?" Tanya Ali Taqi. Raut urat serius mula tampak di muka sahabat salafinya. Entah mengapa salafi kebanyakannya seperti Imam Abu Hanifah yang cukup alat-alat teknikal. Marwan dan abangnya, Abdul Malek B Marwan sinonim di UIS dengan nama salafi billionaire.
"Kami mungkin, berat kot Ali Taqi dengan enta....,"
"Ek.. Berat yang macam manakah akhi?"
Nada suara Marwan jadi agak tinggi kemudian.
"Enta syiahkah?"
Terus terpantak teringat Iqbal....

No Response to "Syiah lagi...."

Leave A Reply