Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Wednesday, September 28, 2011

Death Race, perlumbaan gila.

Posted on 11:14 AM by Benz Ali

Gambar dari Screencrave.com

Your Blog : Benzcinta-Islam.blogspot.com

Death Race lakonan Jason Statham sangat mengujakan meski temanya tidak Islamik. Rupa-rupanya bukan Emmerich sahaja yang meramal dunia akan ditenggelami air tahun 2012, bahkan Paul W.S. Anderson turut meramalkan hal yang agak sama juga pada 2012, iaitu kemusnahan ekonomi Amerika. Perkara ini agak menarik juga bila Zin Mahmud dalam akhbar arus perdana ada memetik kenyataan pegawai tinggi Komunis, bahawa China Komunis akan pergi lebih jauh dari Amerika Kapitalis tidak lama lagi. Diramalkan juga ekonomi Amerika akan merudum teruk, dan pastilah akan menjadi keping domino yang menghentam negara-negara kapitalis yang mengekor buntut Amerika, seperti Malaysia.

Kriminal, pada ketika itu dihantar ke Pulau Terminal untuk dipenjarakan. Kreatif atau binatang bila nyawa manusia tidak ada nilai dan harga? Untuk menghiburkan hati audien, maka Death Race dikemukakan. Sebuah perlumbaan yang merentas nyawa dan darah demi mencapai kepuasan nafsu adrenalin.

Jensen Ames lakonan Jason Statham ditangkap atas kesalahan membunuh isterinya. Sebenarnya, dia dirancangkan untuk dipertandingkan di dalam acara Death Race tersebut maka diperlukanlah satu kesalahan yang maha serius untuk dia dimasukkan ke Pulau Terminal tersebut.

Dalam sel tersebut, dia ditawarkan pembebasan atau menetap terus di dalam Pulau Terminal. Tawaran dari penganjur Death Race, Hennessey lakonan Joan Allen adalah supaya Jensen Ames menjadi ikon perlumbaan yang digemari, Frankenstein yang bertopeng. Untuk pengetahuan, Frankenstein ini sebenarnya telah mati dan mati berkali-kali di dalam setiap perlumbaan Death Race. Maka penganjur Death Race sentiasa mencari luar dari Pulau Terminal, mangsa-mangsa yang bertubuh kekar untuk menjadi Frankenstein yang seterusnya. Dan Jensen Ames terpaksa!

Tyrese Gibson, yang melakonkan watak negro ranggi iaitu Machine Gun Joe mulanya menjadi antagonis yang agak jahat. Sanggup menolak temannya ke bawah hingga mati bila teman itu tidak membantunya untuk menang.

Pada kesudahannya, seperti biasa ditonjolkan yang baik akan menang. Tetapi saya secara peribadi setuju dengan klimaknya bahawa yang menganjurkan permainan gila inilah yang harus diletupkan tempurung otaknya. Dan itulah yang terjadi pun. Ames dan Machine Gun Joe membawa diri ke tempat lain, dan Ames berjaya dapatkan bayinya semula.
Death Race, selain dari grafiknya yang cantik dan sangat 3D, ianya sangat menakutkan dan membimbangkan. Inilah sebuah lagi filem Amerika Hollywood yang hilang agama. Bila agama hilang, apakah yang akan menjadi pertimbangan? Nyawa manusia sudah murah, dan darah serta kehormatan sudah tiada nilai.

Death Race, dunia sudah jadi permainan video.
Rujuk:-

No Response to "Death Race, perlumbaan gila."

Leave A Reply