Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Monday, September 7, 2009

Peringatan iktibar peristiwa Ghazwah Badar kubra pada 17 Ramadhan kepada pejuang Haraki

Posted on 7:54 PM by PERJUANGAN



Pencinta-pecinta kebenaran akhir zaman perlu meneliti sejarah kemenangan Islam yang sebenar agar mereka tidak lari dari manhaj strategi perjuangan Rasulullah saw. Sebelum itu mari kita melihat kembali ringkasan sejarah ghazwah Badar Kubra walaupun ramai yang sudah tahu kisah ini. Peristiwa ini berlaku di tempat berhampiran wadi atau lembah Rahqan pada 17 ramadhan tahun 2 hijrah dan ia juga adalah tahun yang sama pensyariatan kepada Ibadah Puasa.

Apabila abu suffian mendengar berita tentera Islam ingin memintas kafilah pimpinannya, ia mengutuskan seorang utusan untuk mengadu hal itu kepada pasukan Qurais agar menggagalkan pasukan Islam. Dia juga telah bertindak melalui jalan tepi pantai sehingga dia selamat. Apabila mendengar utusan itu puak qurais pun bersiap sedia untuk berperang. Namun dalam perjalanan mereka ke Badar sampai pula surat dari abu sufian menyatakan ia selamat dan minta supaya pasukan Qurais kembali ke mekah semula. Namun Abu Jahal berkeras mengajak berperang sehingga akhirnya berlakulah peperangan di Badar. baca seterusnya....

No Response to "Peringatan iktibar peristiwa Ghazwah Badar kubra pada 17 Ramadhan kepada pejuang Haraki"

Leave A Reply