Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Friday, February 12, 2010

Khilafet!

Posted on 12:12 PM by Unknown

Your Blog :alurwatulwusqateam.wordpress.com

Ali Jinnah bengang amat. Bengang. Amat bengang. Demonstrasi yang digerakkan pemuka Hurriyet benar-benar meresahkan. Front Islam sendiri tidak mampu untuk aturkan demonstrasi raksasa sedemikian rupa. Hampir jutaan demonstran berjaya dihimpunkan di Dataran Merdeka. Kota Lumpur bukan jam hari itu, tetapi beku terus. Dan demonstrasi itu bukan pesta. "Di hari ini, kita menyeru supaya Khilafet segera ditegakkan dan Al-Aqsa diselamatkan!"

Gaza masih menangis, bisik hati kecil Ali Jinnah. Tuan Presiden yang menyaksikan demonstrasi raksasa itu turut mengemukakan ungkapan yang sama, ALLAHU AKBAR!

"Di hari ini yang pasti, dan benar benar yang paling pasti, kita ingin, kita mahu KHILAFET didirikan dan kita akan menghantar satu ketumbukan tentera untuk membuka Palestin!"

ALLAHU AKBAR!! Sambut hadirin. Bergema-gema laungan ALLAH Maha Besar dalam jutaan demonstran itu.

"Macam mana Tuan Presiden??" Tanya Ali Jinnah esoknya.

"Macam mana apa? Demonstrasi semalam?" Tuan Presiden kelihatan gagah dalam tenang. Cermin mata besar milik Tuan Presiden ditanggal perlahan.

"Kebangkitan Ali Jinnah, kebangkitan Ali Jinnah. Inilah kebangkitan yang dicita-citakan."

Ali Jinnah makin tidak memahami butir bicara Tuan Presiden yang sedikit gempal itu.

"Kita kan Front Islam, mengapa pula Hurriyet campur tangan dan buat bising? Selama ini mereka ke mana??" Ali Jinnah melepaskan apa yang terbuku.

"HURRIYET ADALAH SAUDARA KITA. JAGA SIKIT MULUT KAMU!" Herdik Tuan Presiden.

Buat pertama kali di dalam bilik mesyuarat yang dilengkapi CCTVX, Ali Jinnah dijerkah. Beberapa petugas yang berada di menara kawalan terkejut sangat. Muka Ali Jinnah, memerah padam. Sementara Tuan Presiden kelihatan menyinga wajahnya.

"Ini perang ni." Kata seorang petugas.

Tuan Presiden meninggalkan Ali Jinnah seorang diri. Ali Jinnah, mengeluh berat.

Balik ke rumah, isteri yang menyambut Ali Jinnah di ruang tamu ditinggalkan terpinga-pinga. Ali Jinnah masuk ke dalam perpustakaan peribadinya.

"Selamat tengahari Tuan." Bunyi pintu automatik selepas Ali Jinnah melekapkan ibu jarinya di pas pengenalan pintu masuk perpustakaan peribadinya.

"Lib, carikan aku maklumat detail pasal Hurriyet. Segera Lib." Arah Ali Jinnah kepada perpustakaan pintarnya. Perpustakaan pintarnya hanya mengeluarkan bunyi beeb, beeb kemudian, baik Tuan.

"Maklumat dijumpai. Tuan boleh baca di skrin yang dipaparkan." Kata Perpustakaan Pintar tidak sampai satu minit kemudian.

"Hurriyet, sebuah pari politik tidak berdaftar yang tidak berminat dengan demokrasi pilihanraya...,''

Ali Jinnah membaca perlahan butir mengenai Hurriyet.

"Demokrasi, adalah pengotor. Penipu dan brengsek. Secara historisnya, demokrasi tidak pernah menguntungkan Islam semenjak ianya diperkenalkan. Fakta yang menyebabkan Hurriyet semakin gigih melawan demorasi adalah bersebabkan, setelah Khilafet diruntuhkan dan demokrasi kemudiannya diperkenalkan. Umat seterusnya jadi rancu dan keliru. Persoalan Palestina yang diganyang tak henti-henti Israelraya, tidak ada jawapan dari Tuhan Demokrasi."

Perpustakaan pintar Ali Jinnah membacakan maklumat yang Ali Jinnah nampak menarik. Ali Jinnah memerhati video-video tanpa suara dan gambar-gambar melibatkan Hurriyet.

"Cuba kita lihat faka kes demi kes. Babri dibakar sampai rentung, Iraq dan Afghanistan dijarah hingga kini. Apa ini? Kata demokrasi? Demokrasi untuk mereka, neraka untuk kita."

"Saat Serbia menyembelih leher Bosnia Herzegovina, tidak ada siapa ambil peduli. PBB? Pergi mati."

Kenapa Hurriyet tidak bertanding dalam demokrasi pilihanraya? Ali Jinnah tertanya-tanya sendiri.

"Hurriyet melihat, FIS menang melalui demokrasi di Algeria tetapi ditumbangkan. Di Indonesia melalui demokrasi, hingga kini mereka masih bertuhankan Pancasila. Kelantan pada tahun 1990 dan Terengganu tahun 2000, hudud tetap masih tidak boleh dilaksanakan. Kata FI, kena dapat Pusat terlebih dahulu, baru boleh gubal perlembagaan."

"Betulkah boleh digubal perlembagaan Reid? Betulkah Reid membenarkan sihir-sihirnya dirungkai?"

"Hurriyet tidak percaya, AKP yang beriman dengan demokrasi akhirnya tunduk dan pasrah dan terpaksa berjabat tangan dengan Bush. Hanya tudung yang diperjuangkan? Ianya nonsense. Apa lagi contoh kegagalan demokrasi dan demokrasi untuk mereka dan neraka untuk kita?


"HAMAS. HAMAS yang bermain secara militari, menyertai demokrasi. Akhirnya? Akhirnya ke mana? HAMAS dan FATAH dilagakan."

"Jadi Hurriyet ini apa?" Bentak Ali Jinnah, marah tiba-tiba. "Kalau tak main dengan demokrasi, macam mana nak menang? Macam mana Islam nak menang."

Perpustakaan Pintar terdiam sejenak. Kemudian meneruskan, "demokrasi pilihanraya bukan satu-satunya cara. Hurriyet melihat Revolusi Iran tahun 1979 sebagai contoh. Meski banyak darah dan korban nyawa diperlukan, akhirnya mereka boleh berbangga dengan pencapaian Iran masakini. Sedikit darah, nyawa dan harta memang diperlukan untuk sebuah kemenangan."

"Selain revolusi? Selain militari? Muwajahah silmiyah, pertentangan secara aman yang diamalkan FI selama ini, bukankan bagus?"

"Disebabkan itulah Hurriyet tidak pernah sekalipun menyerukan anggota-anggotanya mengangkat senjata. Hurriyet jelas dalam hal ini. Hurriyet mahu serukan ummat kembali kepada satu kepala. Mungkin, kita akan mendesak mereka berjuta-juta kali. Hingga mereka mahu terima Islam sepenuhnya. Tetapi jika mereka tidak mahu, dan mahu membunuh kita, silakan.

Perpustakaan Pintar berhenti.

"Kenapa kau berhenti? Aku tak suruh pun!" Bentak Ali Jinnah sambil menggoyang-goyangkan skrin.

"Rasulullah SAW bersabda, "Penghulu para syuhada adalah Hamzah ibn Abdul Muthallib dan seseorang yang berhadapan dengan penguasa yang zalim lalu ia menasihati penguasa tersebut, kemudian ia dibunuh (oleh penguasa tersebut)." [HR Hakim]"

Terpana Ali Jinnah mendengarkan sabda Nabi S.A.W yang mulia.

"Mereka mahu bunuh kita? Sampai bila?? Hingga akhirnya dunia ini mahu diperintah siapa jika mereka membunuh kita semua? Mahu penjarakan? Silakan. Hingga akhirnya, kita sendiri yang akan robohkan penjara dari dalam."

Allahu Rabbi, seru Ali Jinnah tiba-tiba.

No Response to "Khilafet!"

Leave A Reply