Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Monday, March 2, 2009

Tak perlu tambah Universiti : KUIS bagaimana ?

Posted on 2:53 PM by Ibnu Bangsawan


Alhamdulillah, allahumma solli ala saidina Muhammad wa alihi wa ashabihi ajmai'n.

Bertemu lagi, tulisan UA kali ini hanyalah nak kongsi maklumat terkini. Semalam akhbar kerajaan 'Berita Harian' melaporkan bahawa kerajan Malaysia tidak akan menambah jumlah Universiti di negara ini. Bermaksud, KUIS untuk jadi U bagaimana ? sekadar nak kita berfikir. Hikmahnya, masing-masing boleh fikir deh. Berikut adalah antara petikan dalam laporan akhbar tersebut ;

Kerajaan tumpu mantap pembangunan prasarana, modal intelektual.

KUANTAN: Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan tidak akan menambah bilangan universiti awam serta swasta kerana jumlah yang ada sudah mencukupi. Sebaliknya kata Timbalan Perdana Menteri, kerajaan akan memberi tumpuan sepenuhnya bagi memantapkan pembangunan prasarana dan modal intelektual. Beliau berkata, pada ketika ini ada 20 universiti awam dan 21 universiti swasta di seluruh negara.

"Bilangan universiti sekarang ini sudah cukup dan tidak ada keperluan lagi (untuk bina universiti baru). Setiap negeri sudah ada universiti termasuk negeri yang diperintah pembangkang. "Sekarang masa beri tumpuan supaya universiti yang ada ini menjadi pusat kecemerlangan akademik dan melahirkan pelajar yang hebat dalam akademik serta benar-benar terdidik dan mempunyai nilai tambah," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Karnival Pengajian Tinggi Negara Zon Timur di Universiti Malaysia Pahang (UMP), di sini, semalam.


Mudah-mudahan berita ni tidak membantutkan proses KUIS nak ke 'U' kan. Apapun Doa senjata bagi orang-orang yang beriman. Kita doa deh... Aamin Ya Rabbal A'lamin.

No Response to "Tak perlu tambah Universiti : KUIS bagaimana ?"

Leave A Reply