Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Sunday, July 19, 2009

Konvokesyen KUIS Sabtu Ini

Posted on 12:47 PM by SyahiranMuhd

BANGI, 16 Julai (Bernama) -- Seramai 904 graduan Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) akan menerima diploma dan ijazah masing-masing pada Majlis Konvokesyen ke-12 di Kampus Induk, Bandar Seri Putra, di sini, pada 18 Julai ini.

Antara graduan yang akan menerima sijil adalah dari Akademi Islam, Fakulti Pengurusan dan Muamalah, Fakulti Teknologi dan Sains Informasi dan Fakulti Bahasa dan Komunikasi serta graduan Diploma Kejururawatan, kata Timbalan Rektor Akademik dan Pembangunan Mahasiswa KUIS Mohd Khairi Hussin dalam satu kenyataan pada hari Rabu.

Majlis Konvokesyen ini juga akan menyaksikan penyampaian anugerah cemerlang kepada para graduan yang menunjukkan prestasi cemerlang dalam akademik dan juga kokurikulum.

Anugerah-anugerah yang bakal disampaikan kepada graduan adalah seperti Anugerah Menteri Besar, Anugerah Diraja dan juga Anugerah Buku daripada penaja.

Mohd Khairi berkata graduan yang dilahirkan kali ini iaitu seramai 904 orang adalah yang telah dilatih dan diiktiraf serta mampu bersaing dalam pasaran pekerjaan.

�Ini terbukti apabila 85 peratus daripada siswazah lepasan KUIS telah mendapat pekerjaan dan segelintir pula, yang mendapat diploma, menyambung pelajaran mereka di peringkat ijazah,� katanya.

Sejak ditubuhkan pada 1995 dengan berpandukan moto 'Pemangkin Tradisi Ilmu', KUIS terus melahirkan graduan-graduan cemerlang dan menjadi contoh kepada masyarakat, kata Mohd Khairi.

Sempena majlis konvokesyen ini, KUIS turut mengadakan Ekspo dan Festival Konvokesyen KUIS (Ekstival) yang bermula hari ini (16 Julai) dan berlangsung sehingga 19 Julai ini.

Pelbagai acara menarik telah disediakan untuk orang ramai; antaranya pameran dan jualan, pertunjukan busana Muslimah, pertandingan montaj antara universiti, persembahan nasyid, demonstrasi silat dan pelancaran Menara Jati sebagai salah satu pusat rekreasi.

--BERNAMA

No Response to "Konvokesyen KUIS Sabtu Ini"

Leave A Reply