Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Monday, July 27, 2009

Punca gangguan Seksual kepada Wanita

Posted on 3:41 PM by Admin KBloG

Masalah seksual yang menimpa kaum hawa masih lagi berlaku walupu sudah lama menjadi isu dan pelbagai langkah yang telah diambil oleh pihak yang diberi tugas dalam memberi perhatian terhadap hal ehwal wanita ini.

Seperti masalah rogol dan juga hubungan seks luar nikah sudah berleluasa dan menjadi kebiasaan didalam masyarat hari ini buktinya di dada akhbar bermula dari kalangan kanak sehinggalah yang dewasa. Ini merupakan persoalan yang perlu dikaji oleh semua pihak dalam menyelamatkan masyarakat Islam dan juga keturunan di negara ini.


Jika kita perhatikan pemakaian wanita, adalah ia menepati ciri-ciri yang di gariskan oleh syara' (Islam) sebagaimana firman Allah yang bermaksud :"Hendaknya mereka itu melabuhkan tudungnya sampai ke dadanya, dan JANGANLAH KAMU MENDEDAHKAN AURAT DAN PERHIASAN KAMU KECUALI APA YANG TERZAHIR." (an-Nur: 31) dan juga : " Wahai anak Adam, Kami telah menurunkan kepada kamu pakaian yang menutup kemaluan kamu dan ( Kami juga telah menurunkan ) pakaian perhiasan." ( Al-A'raaf : 26 ).

Ayat-ayat diatas menerangkan bahawa menutup aurat itu bukan hanya rambut ataupun tubuh badan yang enampakkan kulit sahaja, tetapi ia memberi gambaran bawaha walaupun pakaian seseorang itu ditutup dengan pakaian tetapi jika pakaian itu ketat dan menampakkan lengkok tubuh dan dada, ini juga akan menjolokan mata si lelaki yang melihatnya serta menimbulkan syahwat.

Mungkin masalah pemakaian yang menjadi penyebab kepada banyak masalah seksual dikalangan wanita yang banyak menjadi mangsa rogol dan juga menjadkan gejala sosial dalam negara ini semakin teruk.

Selain itu penyalah gunaan media juga menjadi punca berlakunya masalah ini kerana media memainkan peranan sebagai penyebar segala meklumat yang positif dan negatif. Jika media memaparkan sesuatu program yang berunsurkan seks atau realiti-realiti tv daripada barat, ini akan mempengaruhi minda umat Islam yang dari asal didik dengan pemakaian cara Islam.

Penularan hiburan disamping masalah pergaulan masyarakat yang tidak ada batasnya lagi ditambah pula dengan penyebaran unsur-unsur seks oleh media ini akan menjadi peniruan anak-anak muda yang bersifat sentiasa inigin mencuba sesuatu yang baru asalkan ia menjadi "enjoy" kepada mereka.

Faktor-faktor yang dinyatan diatas merupakan salah satu sebab mengapa masalah seksual yang melibatkan wanita tidak selesai biarpun pelbagai langkah diambil oleh pihak berwajib, tetapi jika ia tidak kembali kepada panduan Islam yang menjadi panduan dalam pengurusan hidup, masalah seperti diatas akan terus berlaku dan berleluasa yang akan mencapai agenda puah Yahudi dan Narsani (Kristian ) yang bersatu dalam menghacurkan ummat Islam di muka bumi.

No Response to "Punca gangguan Seksual kepada Wanita"

Leave A Reply