Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Wednesday, October 21, 2009

Festival Pelajar Islam Selangor ( IsFesT 09)

Posted on 7:46 PM by Anak Cucu ADAM

Festival Pelajar Islam Selangor (IsFesT 09) yang dianjurkan buat julung kali ini adalah satu evolusi baru bagi mengumpulkan kelompok pelajar, mahasiswa dan belia di sekitar negeri Selangor sebagai medan jaringan untuk mencapai kecemerlangan di masa akan datang .

Festival
Pelajar Islam Selangor ini merupakan anjuran pertama kali oleh persatuan Pelajar Islam Selangor (PEPIAS) yang mengetengahkan beberapa agenda seperti Wacana Ilmu, Seminar Pengajian Tinggi, Hari Keluarga, Festival Pelajar Islam Selangor & Makan Malam PEPIAS. Pengisytiharan Bangi sebagai Bandar Ilmu menarik perhatian kami untuk memilih Bangi sebagai tempat untuk mengadakan festival ini.

Pemilihan Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) sebagai tempat berlangsungnya Festival ini kerana KUIS merupakan salah satu IPTS yang berada dibawah tanggungjawab kerajaan Negeri Selangor dan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) bersesuaian dengan sasaran festival iaitu pelajar, mahasiswa dan belia di sekitar negeri Selangor. Disamping itu juga, dekorasi KUIS yang indah dan permai sesuai dijadikan tempat festival untuk memberi inspirasi dan ilham kepada peserta.


Persiapan dalam memberikan yang terbaik kepada ummah pada hari ini merupakan satu keperluan yang bukan sekadar memberikan nilai tambah kepada generasi masa kini , tetapi sudah menjadi keperluan yang mendesak. Ini disebabkan oleh banyak faktor serta serangan dari segenap sudut oleh musuh-musuh Islam. Atas kesedaran inilah, maka program Festival Pelajar Islam Selangor 2009 ini disusun, sesuai dengan proses memperbaiki halatuju serta memperbaiki perjalanan pergerakan Pelajar Islam Selangor yang menyumbang kepada masyarakat secara berterusan.


OBJEKTIF IsFesT 09


1. Mengumpul dan membina jaringan antara pelajar-pelajar Islam seluruh negeri Selangor.

2. Memantapkan generasi pelajar secara menyeluruh merangkumi aspek Jasmani, Emosi, Rohani, Intelek dan Sosial.

3. Memperkasa aktivis muda Islam untuk bergerak memenuhi keperluan perkhidmatan kepada ummah disamping merangka pergerakan persatuan untuk masa hadapan.



Jangkamasa Program:

3 Hari 2 Malam (20-22 November 2009)


Tempat:

Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS), Bangi, Selangor.

Tuan rumah
PEPIAS CAWANGAN BANGI
KUIS

No Response to "Festival Pelajar Islam Selangor ( IsFesT 09)"

Leave A Reply