Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Sunday, October 4, 2009

Isu-isu Kontroversi Dalam Sejarah Pemerintahan Khulafa' Al-Rasyidin.

Posted on 9:59 PM by Benz Ali

Oleh: Amir Hamzah Akal Ali.

Tidak kiralah atas alasan apa sekalipun, jangan biar minda kita diselaputi kejahilan yang membosankan. Jangan cuba mendengar kebenaran yang berdiri di satu pihak sahaja sedang kita tak punya kebaranian untuk mendengar kebenaran di pihak yang lain pula.




(DBP)

Buku ini masih, tidak melafazkan pengkafiran terhadap syiah.

Buku ini, cuma mengatakan tidak setujunya terhadap isu-isu yang dikontroversikan penganut-penganut syiah. Maka, bukalah kedua belah mata hati, agar terpancar kebenaran menerangi segenap pelusuk hati. Mereka agak ganas dalam menyerang Saiyidina Usman, soalan, kenalkah mereka dengan Usman?

Usman R.A tidak turun ke Badar.


Usman merawat puteri Nabi S.A.W bernama Ruqaiyah yang sedang sakit. Berita kemenangan di Badar itu betul-betul ketika Usman sedang mengebumikan Puteri Nabi itu yang baru sahaja meninggal dunia. Kekecohan yang ditimbulkan, adalah berpaksikan / berbasiskan antara dua:

1) Kejahilan yang tidak mahu dipadam, dan,

2) Kebencian yang terlalu mendalam atas nama api kefanatikan.

Usman R.A menantu Nabi S.A.W

Perpaduan bukanlah pengutukan. Harus diingat, selain Imam Ali K.A.W, Usman yang hartawan dermawan juga, adalah menantu Nabi S.A.W. Bahkan dua kali menjadi menantu Nabi S.A.W. Maka, soalan, apakah Nabi S.A.W bermenantukan seorang yang korupsi dan mengamalkan nepotisma sepertimana yang didakwa seorang pakar sejarah? Adakah Allah tidak tahu dan tidak memberitahu Nabi-Nya, bahawasanya, menantu Nabi-Nya, seorang yang korup dan mengamalkan kronisma? Subhanallah!

Penulis Wahyu.

Selain Muawiyah Abu Sufiyan, Usman juga (m/s: 95) adalah antara barisan penulis wahyu. Penulis wahyu ini, apa kata syiah tentangnya jika mereka benar-benar jujur terhadap Islam?

Kesimpulan:-

Perhatikan dan berhati-hati dalam sejarah yang telah dikelabukan dengan penulisan yang tidak jujur, yang kononnya mendakwa ia jujur.

-Kepada sesiapa yang mahu baca lebih detail sehalus-halusnya, klik sini

No Response to "Isu-isu Kontroversi Dalam Sejarah Pemerintahan Khulafa' Al-Rasyidin."

Leave A Reply