Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Monday, February 1, 2010

Freemason dan Illuminati di Malaysia.

Posted on 2:54 PM by Penganalisis Minda

Your Blog : penganalisis minda


Sabtu lalu lebih kurang jam 5.30 petang kalau tidak silap saya terdapat siaran ulangan Anugerah Juara Lagu ke 24 (AJL24). Waktu itu siaran tersebut hampir tamat kerana sudah berada di penghujung siaran. Siaran ini membuatkan saya teringat dengan kisah freemason dan illuminati dan persamaannya yang terdapat dalam AJL24 di mana hampir menjadi perbualan hangat di laman web seperti blog dan forum. (Anda boleh tonton kembali AJL 24 di website www.tv3.com.my)

Dan ini yang hangat diperkatakan:



Set pentas AJL24 menyerupai gerakan Freemason dan Illuminati iaitu pertubuhan rahsia ke arah pembentukan New World Order dan mereka bergerak untuk mengawal dunia secara keseluruhan. Antara yang mirip kepada lambang yang terdapat pada logo Freemason adalah set pentas ketika persembahan Siti.

Sufian juga berkata di dalam blognya (jejakitinggalanrasul.blogspot.com): “Yang kedua, anda juga mungkin dapat lihat apa persamaan penari-penari ini dengan salah satu dari kerabat-kerabat firaun yang dipercayai oleh mereka mempunyai suatu yang berkuasa?

“Yang ketiga, Alyah yang merupakan finalis AJL 24 mengenakan gaun merah ala-ala ‘Lady In Red’ yang merupakan simbolik yang digunakan dalam menjayakan organisasi ini serta bagaimana mesej bawah sedar digunakan seperti yang dipertontonkan dalam filem Devil’s Advocate, The Matrix dan dokumentari The Arrivals bahagian 13.

“Anda mungkin tahu mengenai The Master Carpet, turut dikenali sebagai Checkered Floor yang digunakan dalam upacara tertentu oleh gerakan Freemason yang bertentangan dengan agama Islam.”

Sufian yang mewakili kumpulan pengkaji daripada gabungan Jejaki Tinggalan Rasul (JTR), Free Our Mind (FOM) dan Nur Toharah (NT) mengulas persamaan yang ditonjolkan oleh ramai pemain gitar seperti band Hujan dan Bunkface yang menggunakan tali pemegang gitar yang mirip kepada The Master Carpet.
Sumber: mstar.com.my































Dan ini pula ulasan penerbit AJL24



“KENAPA pula saya nak rancang benda tu (unsur Freemason) kerana ia tiada kena-mengena dengan Anugerah Juara Lagu (AJL) ke-24,” soal penerbit Ahmad Shaifullizam Arshad atau Gbam ketika dihubungi berhubung isu set pentas AJL24 yang dikatakan mirip kepada gerakan Freemason dan Illuminati.

Tambahnya lagi “AJL24 melibatkan satu produksi yang besar dan dipecahkan kepada bahagian masing-masing. Misalnya, team pakaian, team baju, dan artis pun ada team mereka sendiri.”

“Mungkin ia satu kebetulan. Bukan saya tak sensitif. Tetapi pada masa akan datang, saya akan lebih berhati-hati dan sensitif. Secara tak langsung saya nak minta maaf juga. Yang baik datang dari Allah dan yang buruk datang dari kelemahan saya sendiri,” katanya sebelum mengakhiri perbualan.

Sumber: mstar.com.my

________________________________________________________

Saya tidak dapat memberi pendapat yang tepat mengenai kes ini kerana kekurangan sumber.

Namun, bagaimana jika kita bersangkaan baik terhadap penerbit AJL24 ini? Beliau ada menyebut bahawa terdapat beberapa team yang menguruskan persembahan dan pasukan masing-masing.

Jika benarlah seperti yang di dakwa oleh penerbit tersebut ini bermakna, freemason dan illuminati talah lama berjaya menguasai pemikiran dan idealogi rakyat Malaysia. Bayangkan, hampir setiap persembahan terdapat unsur freemason dan illuminati ini. Persoalannya ialah daripada mana datangnya idea untuk konsep sebegini? Sudah tentu datangnya daripada pasukan masing-masing bukan? Jadi disimpulkan bahawa terdapat RAMAI yang terlibat dalam keterbentukan konsep ini sepanjang AJL24 berlansung.

Baik, kita juga bersangka baik lagi bahawa mereka juga tidak berniat untuk menyebarkan konsep freemason dan illuminati ini, tetapi dengan pemilihan konsep tersebut sebagai konsep persembahan mereka maka apalagi yang boleh dikatakan melainkan ideologi mereka telah dijajah dengan freemason dan illuminati ini.

Lihat gambar ini:



Bagi gerakan ini (freemason dan illuminati) ia adalah The Master Carpet untuk acara mereka. Tetapi pada kita ia adalah sebuah hiasan untuk barangan dan gadget pilihan. Lambang petak hitam putih ini banyak di pasaran dan menjadi pilihan remaja-remaja kini terutama pada topi-topi dan beg-beg yang banyak dijual dipasaran. Jadi ia umpama perkara yang tidak dapat dielakkan. Diumpamakan juga lambang bulan dan bintang pada cadar-cadar tidur dan kebanyakkan menjadi pilihan kanak-kanak elit. Barat juga turut mengguna pakai cadar tersebut.

Jadi pada sesetengah perkara tidak semestinya sesuatu benda yang didakwa adalah milik mereka menyebabkan kita tidak boleh menggunakannya, bagaimana jika mereka mendakwa petak hitam dan merah adalah milik mereka serta menggunakannya untuk aktiviti mereka, adakah ini membawa erti bahawa kita tidak lagi dibenarkan untuk bermain Dam Haji?

Pendapat ini bukanlah bererti untuk membenarkan penggunaan lambang petak hitam putih ini, tetapi ia sekadar satu bukti yang menunjukkan bahawa freemason dan illuminati telah lama memasuki Malaysia lalu mempengaruhi rakyat Malaysia. Ucapan terima kasih juga perlu diucapkan kepada AJL24 kerana kontroversi ini telah membuka mata dan peluang kepada rakyat Malaysia untuk mengetahui gerakan kotor ini. Jika tidak, sudah tentu rakyat Malaysia masih tidak tahu apa itu freemason dan illuminati.

Anggaplah ia sebagai satu pengajaran, dan sekiranya anda telah mengetahuinya, janganlah sekadar ambil tahu dan bercakap sahaja, tetapi cubalah untuk mengelak daripada menggunakan lambang-lambang ini yang ternyata boleh mempengaruhi akidah kita sebagai penganut Islam.

(pendapat ini hanya pada lambang petak hitam dan putih sahaja, tidak termasuk pada konsep-konsep persembahan lain kerana masih terdapat banyak lagi konsep persembahan yang boleh diterimapakai dan digunakan untuk diterapkan dalam persembahan mereka)

WaAllahu a’alam.

2 Response to "Freemason dan Illuminati di Malaysia."

.
gravatar
Unknown Says....

how can one be a member of freemanson in malaysia, my email is sunnyadua@yahoo.co.uk write to me

Leave A Reply