Makluman

Sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian dari penymbang artikel KBloG, mudah sahaja cume ikut arahan ini

1. Hantarkan alamat emel anda ke bloggerkuis@gmail.com

2. Selepas 7 hari sila periksa emel anda

3. Jida ada maklumbalas dari kami, tekan pada mail kami dan ikut arahan yang diberi.

4. Setelah anda mengisi emel dan pasword blog anda dalam mail kami, sila periksa blog anda dan pasti kan ada ruangan KBloG pada "Dashboard anda"

Jika ada sebarang masalah sila emelkan pertanyaan kepada kami : bloggerkuis@gmail.com

Selamat mencuba :)

Mahasiswa Islam, Mahasiswa Yang Berpengetahuan dan Celik Pada isu2 Semasa


Klik Sini

Adakah Kita Begini?

Wednesday, November 4, 2009

Make advantage from error web page

Posted on 3:02 PM by Penganalisis Minda

Assalamualaikum…

Saya tidak tahui adakah perkara ini telah dibincangkan di mana-mana blog/forum/email ataupun belum. Saya tiada masa nak buat research untuk cari posting-posting lama. Cuma apa yang perlu saya buat ialah ambil berat perkara ini dan sebarkan supaya kita akan sedar betapa kreatifnya pendokong agama lain ambil kesempatan daripada kecuaian kita.

Sebenar, cerita ini bermula begini:

Pagi ni saya terdetik nak tengok blog admin IBRAHzine.com ini, Lifutushi yang lama iaitu http://lifutushi.blogpsot.com/ . Setelah menaip URL dan tekan ENTER, yang keluar bukan blog Laugh with Lifutushi tetapi laman web Bahasa Inggeris yang bertajuk ‘Mega Site of Bible Studies and Information.” Takkanlah keluar yang ni? Saya tengok balik URL dia, memang ejaan lifutushi tu betul. Tak tersalah lagi.

Saya perkara yang bermain di kepada saya ialah kemungkinan blog Lifutushi telah kena hack oleh missionary Christian. Apatah lagi beliau sendiri sudah lama tidak update blog tersebut kerana telah ada blog baru, vis-a-vision dan tapok kaki. Hairan juga kerana selalunya produk google tinggi security dia. Baru saya nak sms kepada Lifutushi, baru terperasan sebenarnya tersalah URL!! Bukan ejaan ‘lifutushi’ yang salah tetapi ‘blogSPot’ telah ditaip sebagai ‘blogPSot’!

Ini dia screenshot laman web tersebut:

Ni dia blog laman yang ambil kesempatan tu...

Ni dia blog laman yang ambil kesempatan tu...

Tengok, bukan main licik dia kenakan orang yang cuai macam saya. Seperti kata penulis buku 404 Secrets, Jason Dinner “Make Money form Error Pages”. Cuma yang ni bukan cari duit tapi cari pengaruh dan penganut.

Bila diselidik domain dia, ini hasilnya:

Domain Name: BLOGPSOT.COM
Registrar: CHEAPIES.COM INC.
Whois Server: whois.cheapies.com
Referral URL: http://www.cheapies.com
Name Server: NS1.EBIBLEONLINE.COM
Name Server: NS5.DNSMADEEASY.COM
Name Server: NS6.DNSMADEEASY.COM
Name Server: NS7.DNSMADEEASY.COM
Status: clientTransferProhibited
Updated Date: 03-apr-2008
Creation Date: 27-oct-2002
Expiration Date: 27-oct-2014

Mungkin benda ni dah ada orang tulis dan dah tersebar sebelum ini, tapi tak sampai ke telinga saya. Mengkin juga benda ini telah tersebar luas melalui sebaran email. Tapi saya tak berminat langsung dengan email-email forward dan terlepas pandang. Bagi yang nak berkongsi maklumat dengan kawan-kawan atau sesiapa sahaja boleh klik butang ‘Kongsi Ilmu’ kat bawah ni.

sumber:

MOHD AMIRUDDIN BIN ABDULLAH
Zil-el-Saif

http://www.ibrahzine.com/

No Response to "Make advantage from error web page"

Leave A Reply